onsdag 27 januari 2010

Du gamla gran..

Den här praktfulla granen finns utanför fönstret hemma hos mamma och pappa min.
Huset består inte endast av mamma och pappa, där bor även två tonåringar av det kvinnliga könet, en liten hund och något större katt (större än hunden alltså..)
Jag brukar hälsa på någon eller några dagar i veckan och döljer inte att varje besök är en (ofta) turbulent resa. Det pågår ett x antal krig där hemma

1. mamma vs pappa
2. tonåring vs tonåring
3. tonåring vs pappa
4. tonåring vs mamma
5. hund vs katt

Anmärk att jag inte ingår i dessa krig, någon måste ju vara fredsmäklaren! När ett krig har tagit sin plats och vapenvila förhandlats fram, brukar jag sjunka ner i stolen, vila huvudet mot handen, pusta ut och titta ut genom köksfönstret, blicken hamnar alltid på min gamla gran. Jag förundras alltid över dess skönhet och perfektion samtidigt som den rycker i mig och ropar på att jag ska ta med hunden och komma ut! På med mössa, halsduk och vantar, klä lilljycken och så ut i snöfältet. Energin glöder upp inom mig och hunden blir vild och vägrar lyssna, (jag har en misstanke att barrskog har en narkotisk verkan på den lilla)hon blir som förbytt där ute och letar frenetiskt efter bajs hon kan gräva upp och mumsa i sig. Men ååååh, skriker jag och riktar mina bestämda steg mot hundrackarn', SLUTA ÄTA BAJS!!! Hon tittar snabbt upp, viftar på svansen på och sticker iväg i rasande fart..

*suck* jag har väl mina strider med familjemedlemmarna jag också. den här gången var det


Paulina vs York shire terriern Tilda


Men det är inte bara strider som utkämpas bakom gardinerna, det är mycket skratt som också tar plats, vi är en familj som de flesta andra familjerna (familjer som tror att alla andra är normala förutom de själva)

Den här bloggen ska dock inte handla om min familj i framtiden utan om alla dessa värdefulla gammelskogar som vi måste värna om. Det ska skrivas fakta, mystik, rapporter och andra korta berättelser om skog och dess historia, samtidigt som ni får en chans att lära känna oss närmare, vi som jobbar med Ett klick för skogen,

ut och lek i snön nu!




10 kommentarer:

  1. Vem är snyggast i familjen? Är det hunden Tilda?
    Joanna

    SvaraRadera
  2. Nej min mamma är snyggast i familjen!

    SvaraRadera
  3. Snäll flicka! Morsan ska vara snyggast:)

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju henne jag har fått min skönhet ifrån ;)

    SvaraRadera
  5. Paulina, nu sätter du dig och skriver! Berätta vad ser du utanför fönstret?
    Puss, mamma

    SvaraRadera
  6. Trevligt initiativ med en blogg för Ett Klick För Skogen. Ta in lite gästbloggare ibland, också!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg. Jag var med där ute i skogen en liten stund...

    SvaraRadera
  8. Roligt att ni har hittat hit! titta snart in igen för det kommer mer!

    / Paulina

    SvaraRadera
  9. Granar äro härliga.
    Har en utanför mitt fönster oxå.....
    dubbelt så stor.!!!!

    SvaraRadera