torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK!



Nu nalkas den stora påskhelgen och jag tillsammans med hela Naturarvet gänget vill önska er en mysig, lugn och fridfull påsk! Självklart vill jag även uppmana er att ta en titt i våran webshop där ni kan knåpa ihop ett eget påskris och pynta det med svampar, fjädrar, blommor och vackra tjäderägg, allt det vackra som finns i skogen med andra ord! Ett bra sätt för de yngre att pyssla och samtidigt lära sig vad olika arter heter! Ni kanske undrar lite över bilden här ovanför som jag valt att pynta detta inlägg med. Det är en polsk tradition att pynta korgar till påsk och fylla dem med lite av den mat man kommer att äta på påskdagen. Korgen tas med till kyrkan och blir välsignat med vigvatten och därefter börjar påskfirandet. Jag kommer nämligen själv från Polen så påskfirandet blir en blandning av polsk och svensk tradition. Har även just vart ute i skogen och plockat lite vide, lingonris och en liten grangren och satt alltihop i en vacker vas. Det "riktiga" påskriset får klara sig utan färggranna fjädrar i år har jag bestämt, däremot kommer det virtuella riset att fyllas med fjädrar, tickor och vackra fägelfjädrar! Så än en gång GLAD PÅSK på er alla!

Hälsningar

Paulina med hela Naturarvet gänget!

1 kommentar:

  1. Vacker korg, vacker tradition. Glad Påsk!
    Joanna

    SvaraRadera