torsdag 13 september 2012

You love New York? I Love Norrbotten!

Det borde seriöst tillverkas en T-shirt I hjärta Norrbotten, såvida det inte finns en redan någonstans i byarna mellan skogsmarker och jockar. Min vecka i skogarna norr om Gällivare börjar närma sig sitt slut tyvärr och jag kan lova att skogarna jag fått vandra i har fått mig att tappa andan. Ja jag låter bilderna tala för sig själva.
Kan man ha bättre fika plats? I don't think so!
Så här ser en riktigt gammal tall ut
Så här kan en gamling också se ut
Fantastiska myrar brer ut sig kilometer efter kilometer
Berget där jag tidigare tog min fikapaus, dagen innan, så snabb är jag inte!
Det fanns gott om meandrande, forsande små skogsbäckar Ja detta var ett litet smakprov på den makalösa naturen som finns i det stora och vida Norrland. Så småningom kommer några videoklipp samt fler bilder att dyka upp från min resa i Norrbotten. Tills dess, vandra lugnt och plocka mycket svamp! / Paulina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar